Naturskyddsföreningen i Varberg

Naturskyddsföreningens styrka och framgång beror på att det är många som gemensamt tar ställning. Tillsammans har föreningens över 200 000 medlemmar politikernas uppmärksamhet. Tack vare det har vi den kraft som behövs för att påverka besluten i de stora frågorna, där varje enskild person själv har svårt att göra sin röst hörd.

Vi är en demokratisk folkrörelse. Som medlem kan Du vara med och påverka vilka frågor som föreningen ska driva. Vartannat år hålls en riksstämma. Till den kan Du skriva motioner om sådant som Du tycker är angeläget för Naturskyddsföreningen.

Alla medlemmar tillhör en egen lokalförening. Du är välkommen att delta i aktiviteter och hjälpa till praktiskt när Du har tid och lust. Du kan också välja att enbart vara stödmedlem. Varje medlem bidrar till att stärka föreningen och det blir fler och fler som tillsammans står bakom krav och värderingar.

Du är vår viktigaste resurs. Utan Dig och alla andra medlemmar skulle Naturskyddsföreningen inte finnas. Och utan oss skulle naturen förlora sin största beskyddare.

Vill du bli medlem i Naturskyddsföreningen?

Som medlem i Naturskyddsföreningen, Sveriges största miljöorganinsation, bidrar Du först och främst till det viktiga arbetet för natur och miljö. Du får också en prenumeration på medlemstidningen Sveriges Natur, som är landets största tidning om natur- och miljöfrågor. i din lokala krets kan Du delta i fågelskådning, resor, kurser eller arbetsgrupper samt vara med och påverka i samhällsfrågor.

I Halland finns också en lokal medlemstidning, Hallands Natur, som delas ut i början på året. Här man kan läsa om aktiviteter inom hela Halland och lokala artiklar.

För 295 kr per år (24 kr/mån med autogiro) gör du en viktig insats för miljön. Familjemedlemskap 365 kr per år (30 kr/mån). Ungdomsmedlemskap upp till 25 år 195 kr per år (16 kr /mån).

Välkommen
att bli medlem i Naturskyddsföreningen www.naturskyddsforeningen.se/blimedlem